Alla inlägg under mars 2012

Av Frida - 29 mars 2012 20:24

Ja idag är man en stolt matte till en liten tyra på 10veckor. Hon har hängt efter mig som en liten svans, men idag så har jag fått gå in i ett annat rum utan att hon har svansat efter. När Vi skulle natta barnet så har vi övat på att hon ska kunna vara själv en liten stund, och dom andra dagarna så har hon pipit så att man trott att hon varit ensam i flera veckor, men idag så var hon tyst och låg i sin säng, och hade nog inte ens märkt att vi gått iväg och nattat barnen. : ) Då blev jag stolt matte måste jag säga, kanske beror på att hon fick en tröja av mig som luktar matte som ligger i hennes säng jag vet inte men imorgon ska hon få en tshirt av mig som jag ska gona in min doft i över natten så kanske hon blir lugnare i bilen oxå : )  hoppas kan man ju alltid göra.....



Av Frida - 28 mars 2012 13:08

Jag skulle verkligen behöva göra ett träningsschema för vovven så att vi kan få med alla delar som vi behöver träna på. typ åka bil, gå fint i koppel ligga kvar på sitt ställe mm mm men iofs så är hon ju inte supergammal än men det är ju nu man ska sätta gränserna, hoppas bara att det går lite snabbare med att lära henne att åka bil för det skulle underlätta väldigt mycket på med ett par hörselskydd så kör vi.....

Av Frida - 27 mars 2012 05:36

Ja nu har man ju snart stigit upp kl 5 varje morgon i två veckors tid och då kanske man får känna sig trött? jag vet inte hur man ska göra på morgonen med lilltuttan för jag tror att även om jag stiger upp klockan 4 så kommer hon hinna kissa inne på golvet innan jag har fått på mig kläder. Och sen så vill hon ju inte stanna kvar breve husse om jag går iväg utan det är bara matte som gäller om jag är hemma, men jag hoppas att hon börjar hänga med sin husse nu  när han är hemma med henne.


Så nu ska jag gå och ta en kopp kaffe till sen så får det bli till att börja göra sig iordning.

Av Frida - 22 mars 2012 05:45

Ja det har börjat bli väldigt ofta nu som jag är trött, kan ju bero på att jag har hållit på att bli sjuk nu i några veckor men det vill inte riktigt bryta ut. Nu sen lillskruttan kom till oss så är det jag som är uppe med henne på morgonen och rastar och busar och (blir galen på naggandet) och som åker bil och tar hand om henne mest, förhoppningsvis så tar sambon sitt ansvar oxå snart för annars kanske hon blir en enmanshund och det tror jag inte att han vill. Och så förstår han inte varför jag inte hinner med här hemma (städa, handla mat, tvätta och allt som hör till) jag gör mitt bästa men ibland så räcker inte tiden till. Men nu ska jag sluta gnälla jag älskar ju honom över allt annat men ibland skulle man vilja att han steg upp på morgonen och tog hand om allt och gjorde kaffe för det har inte inträffat på 3år.....

Av Frida - 21 mars 2012 05:41

Idag ska jag jobba häcken av mig känner jag, jag har ganska mycket att göra och det kommer inte att bli mindre misstänker att det är en sådan där dag när jag inte kommer att få vara på mitt område. Igår var jag och Tyra in till stan först så åkte hon bil och det var en resa när bilen går så ylar vi men annars så är det tyst. Var vi förbi på mitt jobb och hälsade på och alla tyckte att hon var så söt..... : ) sen åkte vi till djuraffären och köpte ett nytt halsband och koppel och hon var så duktig : )  stolt matte....

Av Frida - 20 mars 2012 05:29

Idag är jag trött som jag vet inte, ska försöka hinna med att städa för det har jag inte hunnit med nu på en vecka, Så jag får väl ta lite pö om pö eftersom att man har en liten bebis att ta hand om nu oxå....

Men nu ska jag gå upp med lilla Tyra till svärmor som får agera dagisfröken. Men det ska hon ha stort tack för.

Nu måste jag snygga till mig inför jobbet....

Av Frida - 19 mars 2012 21:14

Åhh har världens sötaste lilla håriga bebis här hemma nu, hon är inne på sin 10:nde levnadsvecka nu och energin är det inge fel på.... : )

Lilla tyra, som är en fyrvägskorsning pappa är dobberman/labbe och mamma schäfer/border collie så det kommer att bli spännande och se hur stor tjejen kommer att bli.

Nu ska vi snart gå och nanna man har nästan glömt bort hur det är att ha småbarn..... ; )  

Av Frida - 16 mars 2012 05:40

Jag lovar det är nu det kommer, det där man aldrig blir frisk ifrån, flunsan, igår frös jag och svettades om vartannat sen på kvällen fick jag ont i halsen och nu på morgonen så ska vi inte ens diskutera hur jag mår. Men har man råd att stanna hemma? Nope det har man inte så man tvingar sig till jobbet fast man mår som en påse fågelskit.


Nu ska jag ta en till varm kopp kaffe det brukar mjuka upp halsen lite, sen så är det snart dags att åka mot skola och jobb.....

Presentation


Jag är som jag är och så är det....

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards