Alla inlägg under januari 2012

Av Frida - 31 januari 2012 05:32

Jag tror att det är det som står stämplat i pannan på mig, kommer hem efter att ha agerat taxi till en person som behövde komma till akuten. Då ser det ut som kriget har brutit lös, det är kakburkar och det är smulor i hela soffan, det är chips på golvet och i soffan och på bordet, det är ostkrokar på bordet och golvet.....


Jag börjar dammsuga (kändes som om det var städtanten man väntat på) jag torkar av bordet och ser sen att det är dammigt på en annan bänk som jag torkar av lite snabbt..... sen blir jag less och slänger iväg trasan....


Jag har nog bestämt mig jag ska sluta städa och se om det är någon annan som märker det hur jag har det, smulor på bordet muggar på bänken saker läggs där men hämtades på ett helt annat ställe....


Är jag ensam om att känna så här? Nu menar jag ju inte att min sambo aldrig städar och så det gör han men ibland kan jag tycka att sådana saker borde han kunna se (än att bara slå sig ner i soffan och titta på tv) men men jag älskar ju honom ändå får väl storstäda på torsdag eller nåt....om jag orkar : ) eller imorgon onsdag hmmm eller så gör vi det enkelt för oss hyr in en städfirma och tittar på.......

Av Frida - 30 januari 2012 05:41

Ja måndag morgon igen, känns som om veckorna bara springer iväg, (men jag åldras inte hehe). Idag blir det säkert en hektiskt måndag så som det brukar vara...vi som ska få en ny chef och allt.

Det om nåt kommer ju att göra denna veckan mer eller mindre intressant kan jag lova.....


Uppdatering kommer.....

Av Frida - 29 januari 2012 21:06

Är sugen på att kunna ordna en liten pysselhörna i mitt/vårat kontor/hobbyrum eller vad man nu skall kalla det för. (kärt barn har många namn). Vad finns det för bra affärer online och irl som säljer pyssel till vettiga priser? Slöjddetaljer vet jag om och panduro men finns det andra så tipsa gärna.


Tror att barnen skulle tycka om det om det fanns, man kanske skulle börja pyssla lite mer själv, det är ju rätt så roligt när man tänker tillbaks till den kreativa åldern man hade när man var sisådär 8bast....

det är ju några år sedan men jag minns det som om det vore igår... ; )


Lämna tips så får vi se om jag har hunnit beställa eller inte : )



Av Frida - 28 januari 2012 21:18

   Japp jag gör tummen upp för imorgon jag känner mig laddad till tusen och det är ju bra för det borde ju smitta av sig till alla som ska komma och fynda.....

Hoppas att man bara blir av med lite så att man inte behöver åka hem med allt igen.  : )


Nu är det soffläge med sambon, lite kaffe och chokladbit på det, men fasiken vad jag precis blev sugen på rostade mackor, och oboy. : )


jag tror att jag får lov att göra lite sådana mmmm med ost och marmelad på oxå.....nä nu jävlar... : ) snålvattnet rinner....

 
Av Frida - 28 januari 2012 06:55

....och Dr Phil är på tvn, tror att jag brukar ha det så på lördagsmornarna, vet inte varför det blir Dr Phil just men det kanske är något i hans lugn som gör det behagligt.


Kaffet är klart oxå så en kopp är redan laddad, känner mig helt slut i hela kroppen, har varit igång nu sen fredagen den 20/1 och iofs så är jag ledig idag och imorgon men det blir ju ändå ingen lugn och ro ska iväg till stallet idag sen främmande och imorgon ska jag sälja barnkläder, undrar just vilken av dagarna som jag kommer att däcka ihop på : )


Hade tänkt att jag skulle packa in alla saker i bilen ikväll men insåg nu att jag behöver inte det utan kan ta allt imorgon på morgonen istället...... det kommer att bli spännande och roligt bara hålla tummarna att man säljer något. nu får det bli en påtår......

Av Frida - 27 januari 2012 21:04

Ja då var det äntligen helg, som jag har längtat. Man känner sig rätt så sliten efter att ha jobbat 8 dagar på raken, Det känns i kroppen och det känns i huvudet, men men jag är nog inte den som kommer att gråta när lönespecen kommer.

 

Imorgon så ska jag och dottern åka till stallet och ta hand om Logan, det kommer bli mysigt. Sen så väntar främmande efter lunchtid...

 

Men nu blir det snart sängen, john blund kom och hälsade på lite tidigt.....

Av Frida - 25 januari 2012 21:30

Hämtade hem bilen idag från verkstaden, det blev ingen lagning för datorn kom med så många felkoder men hittade ingenting sen när bilen blev provkörd så nu är motorlampan släckt och den får rulla igen tills den tänds. Märkligt det är med bilar ibland....  så det kändes skönt samtidigt för det blev bara 200kr i utgift den här gången.


Sen när vi väl kom hem så hann vi bara vara hemma ett tag så gick strömmen i hela byn, svart i totalt 1h 45min men vi hann åka in och handla kinamat under den tiden och det var ju inte fy skam vårrullarna hann jag äta upp i bilen på vägen hem oxå : )


Så nu får det bli lite tvtittande och mys med sambon....

Av Frida - 25 januari 2012 05:52

Ännu en tidig morgon, men det är ju så mitt liv ser ut.....tidiga mornar och halvtidiga kvällar om int annat så somnar jag där jag sitter så det går ju att tolka lite som man vill : )

Får vi se om det är någon mer som tänker säga upp sig från jobbet, väldigt många har det varit nu. Jag kommer kämpa mig kvar, (än så länge) har ju inte direkt något annat att gå till. Om jag nu inte vinner en hög med pengar på triss det hade ju varit skoj. : ) vad är det man säger att "hoppet är det sista som överger människan..." så jag hoppas vidare.


Idag blir det nog lite finlir inför helgens barnklädes marknad, hoppas att man får lite sålt skulle vara kul. Får försöka hitta en begagnathäst pryls marknad oxå så jag kan bli av med lite hästtäcken och schabrak tävlingskavajer mm.


Nu måste jag börja göra mig iordning, alltså en påtår kaffe.....

Ovido - Quiz & Flashcards