Alla inlägg under februari 2012

Av Frida - 28 februari 2012 05:36

Skönt att jag snart har ätit mina 60tabletter av antibiotikan så kanske jag piggnar på mig lite när jag inte behöver ta dom mer. : )

Har varit lite dagvild dom senaste veckorna, vet inte varför men det blir väl så ibland, så idag är det tisdag och vad ska jag göra på tisdagar : )

(det är alltid bra att prata med sig själv, det blir liksom lite lättare då)

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och hinna med att ta en påtår, sen blir det till att väcka dotter och göra iordning henne inför en dag i skolan.


Men nu bocka av checklistan så att jag inte glömmer något....




Av Frida - 26 februari 2012 07:57

Hoppas på en trevligare dag idag än den som var igår, aldrig kul att bli osams (osams och osams, olika åsikter och synpunkter kanske man ska säga) med den man älskar, men som tur var så löste vi det igår så idag är det en ny dag. Det ser ut som om det ska bli en härlig morgon solen skiner och det regnar inte.....så snart blir det en tur till stallet och efter det så blir det lite fix här hemma innan dotter ska få skjuts till kalas......


Men nu blir det en påtår.. 

Av Frida - 24 februari 2012 05:29

Då var det äntligen fredag, känns som om jag inte gjort annat än att ha jobbat denna vecka, två superlånga dagar har det varit och sen en extradag för att min närmsta chef var sjuk.

Men snart får jag ta helg, och idag kommer min lilla tjej : )


Igår fick vi äntligen upp gipset vid ytterdörren så att man kan tända och släcka inne i hallen och ute på trappen. Skönt det har varit mörkt ett tag nu.

Så nu ska det bara räknas ut hur mycket gips det går åt till resten.....många dörrhål i denna lilla hall.....


Nu sitter jag och dricker min vanliga kopp med kaffe. Väntar just nu idag på att mina arbetsbyxor ska torka (råkade ha på mig dom när vi skulle släpa in ett gäng hästar). Men nu är dom rena och fina men inte torra....



Av Frida - 23 februari 2012 05:42

Skulle behöva en extrainkomst ibland känns det som.

Skulle oxå vilja ha en lön som jag kände att jag någon gång inte behövde snåla med.

Ska försöka fixa så att jag får massor av extratider så att jag kanske får känna så.


Undra just om jag har något som jag kan sälja?

Jag ska ju iväg på en barnbasar eller vad man kallar det för. Så då förhoppningsvis får jag saker sålda.

Får klura lite på priser så att det blir bra.


Ska försöka få lite av hästsakerna sålda med som jag har ståendes nere i vårat kontor.

Man kanske skulle ta sig en traderardag igen.......(tar ju sån tid)


Nu får det bli en påtår, sen ska jag tänka igenom vilken vecka som jag kan tänka mig att sluta röka, ska prata med läkaren om medicin som hjälper en.


Ne....nog tjatat om mig...

Av Frida - 22 februari 2012 05:35

Ja då var det dags igen, ännu en dag på jobbet, tror nog att man nästan spenderar lika mycket tid på jobbet som hemma känns som det iallafall (kanske beror på att man sover bort ett gäng timmar hemma) : )

Jag har gått och blivit dagvild, har varit det nu ett bra tag, skitjobbigt när larmet går och man vaknar och måste fundera vad det är för dag och varför ska jag gå upp jobbar jag idag eller var det något annat som jag skulle göra.

Kanske har med åldern att göra men så gammal är jag ju inte..... : )


Nu så får det bli en god kopp kaffe och en påtår innan man drar sig mot jobbet.


Av Frida - 21 februari 2012 05:42

har en lång att göra lista, men vet inte riktigt när jag ska sätta igång med den......får väl börja lite smått i veckan....

igår var vi iallafall och handlade det som saknas till taket efter att vi slet ut garderoben. det kommer bli grymt i hallen när vi är klara....

Av Frida - 20 februari 2012 05:24

Igår var jag med om något läskigt, som skrämde mig på riktigt, tankar som att jag inte kommer hinna träffa min dotter och min sambo mm hann fara genom huvudet, jag har inte tid att dö nu.....

Satt och körde bil på motorvägen och får andnöd, det känns som om någon sätter sig på min bröstkorg och upp på halsen på vänster sida, det gör ont och jag får panik, blir lite yr och får upp mobilen och ringer min svärmor (ville ju inte störa min sambo som var upptagen hemma med att byta ut ett element) efter många samtal med svärmor, kommer min sambo och svärfar, dom skjutsar mig till akuten där jag hamnar på en brits/bår, där blir jag liggandes ett tag innan dom kommer och kollar EKG, tar blodprov, etc etc. lite drygt 3 timmar senare så får jag lämna sjukhuset, det var inget fel på mitt hjärta man kan få sådan andnöd pga bröstmuskler och magmunnen, men det har ändå gett mig en tankeställare att det kan hända plötsligt och att man ska vara rädd om varandra, .........

så nu kommer jag ta det lugnt på jobbet även fast jag vet att det inte var hjärtat......

Av Frida - 19 februari 2012 07:37

Ja tanken var ju att jag skulle städa här hemma, men jag vet inte riktigt vart fasiken orken och lusten är?! känns nästan som om dom har lämnat mig ensam med allt det som jag planerat att jag skulle göra idag....trevliga typer det där.

Jag får väl ta en till kaffe på det och se om dom kommer krypandes tillbaka eller inte. Men snart ska han upp iallafall om orken och lusten kommer, kan ju inte städa som en dåre om sambon ligger och sover...



Ovido - Quiz & Flashcards