Alla inlägg under december 2011

Av Frida - 31 december 2011 07:42

Ja igår så blev det av, igår så förlovade vi oss, det känns toppen och det känns rätt. Så nu går vi med en ring på vårat finger som utstrålar kärlek och samhörighet.

Idag är det nyårsafton och man kan väl säga att jag inte känner mig övertaggad men det kanske kommer. Det kommer ändå bli lugnt och sansat (dvs nyktert, så till alla er som tycker man är tråkig bara för att man inte dricker JAG ÄR INGEN TRÅKIG MÄNNISKA bara för att jag inte dricker, men jag gör inte heller bort mig och ligger bakfull hela dagen efter)


Gott nytt år....

Av Frida - 29 december 2011 05:31

Ja det var ju inte riktigt planerat att jag på min lediga dag skulle få svårt att kunna planera in något : )

Nu blir det lite extrajobb på förmiddagen sen ska jag handla lite skynda mig hem och städa och efter det ska jag åka in till stan igen för att åka och handla två garderober med sambon. Och sen tror jag det blir till att laga ihop en middag och typ har för mig att vi skulle spela bingolotto ikväll oxå eller om det bara var jag som skulle spela hehe....


Så ja fullspäckat blev det men det kommer att bli bra ändå lite tidspress har väl ingen dött av.....



Av Frida - 28 december 2011 05:30

Nu börjar det pirra i magen igen (en underbar härlig känsla) brukar ha pirr i den ibland.... : )

Det nya året närmar sig och jag har hunnit med att tyst i mitt huvud skaffa mig några nyårslöften, kommer nog inte att kunna hålla alla men jag ska göra mitt bästa.


Undra just om man kan slänga ut granen nu (rättare sagt packa ner granen i sin kartong) det börjar bli dags att få lite ordning här hemma nu.....



Av Frida - 25 december 2011 06:48

Ja om jag ska erkänna så känns det lite skönt att julafton är över, det känns bra att åka och jobba lite nu än att bara sitta hemma och glo.


Funderade på om jag skulle ta en sväng förbi elgiganten innan jag börjar jobba för att kolla på DS spel.

Sen så på något konstigt sätt så har jag fastnat i tassmio träsket (vet inte varför men så är det)


Nu ska jag ta en påtår, och sen ska jag snygga till det som kan snyggas till : )


Av Frida - 24 december 2011 07:38

Ja då var det julafton och det känns rätt så bra än så länge, jag trodde att jag var helt klar och redo för Julen men insåg igår att jag hade några klappar kvar att slå in så jag får väl gå ner och göra det snart.

Julen känns ju inte som förut när det var snö ute och mycket snö var det och sen då man knappt kunde somna på kvällen innan bara för att man visste att tomten skulle komma med julklappar och att man skulle få se på någon fin julfilm åhh det var tider det. Ibland kan lite vara så stort för någon.



Man kanske skulle bli lite mer insatt i Julpysslandet och i matlagning till Jul och allt annat runt omkring så att man kan föra över något fint till sitt barn. 


Och en annan sak, glöm inte att Julen är till för barnen, och att alla barn har rätt till en vit jul.


http://www.vitjul.se/Ambassadorer/

    

Av Frida - 23 december 2011 05:34

Ja då var det dan före den stora dagen som kallas dopparedan eller självaste julafton.

Skönt det känns att den snart är här, alla blir så hysteriska inför högtider, och det ska göras ditten och det ska göras datten och så måste vi handla det ena med det andra, fast det kanske inte riktigt är det som gör mig lite anti julstressen det är nog mer att man får ta så mycket skit i det jobbet som jag har, man känner sig som en sprattelgubbe som alla går och rycker i typ.

Men men om man bortser från "stressade" kunder och tittar på allt annat runt omkring så är det kul när det blir högt tempo och tryck i butiken.

: )


Det jag ser fram emot dom här två veckorna nu det är, julhelgen och nyår då min lilla tutta kommer och sen dan innan nyårsafton.... den kommer nog bli den bästa : )


Nu blir det en påtår och sen brummar jag mot jobbet...lite gladare lite starkare och lite snyggare

Av Frida - 22 december 2011 05:22

Igår hade vi ju anticimex på besök, han skulle kolla in badrummet och se om det var något akut akut. Han ringde mig när han var klar och berättade då att det var så pass litet så att det var ingen fara (än) utan vi kunde silicona igen det själva.  : ) skönt att det inte var något allvarligt egentligen, men det hade ju samtidigt varit skönt med ett sprojlans nytt badrum.


Ne nu ska jag göra mig iordning inför en hektisk dag på jobbet igen, göra iordning dotter som har avslutning i kyrkan idag : ) 


Ha en underbar dag....

Av Frida - 20 december 2011 20:41


Ja nu snöar det igen och det känns toppen, har verkligen längtat efter den.

Få arbeta med kroppen hemma oxå genom att röra sig genom den vita massan med en spade i näven.

Hoppas att det nu får ligga kvar tills över julen iallafall. (plusgrader ute).


Imorgon kommer anticimex hit och ska kolla på badrummet oxå (håller tummarna att det går på försäkringen).


Så en liten fråga, skulle behöva klippa mig, ska jag ta det imorgon eller ska jag skjuta upp det ett tag till? Börjar bli lite svårt att göra något med det nu......man kanske skulle göra sig lite fin inför jul (även om man skulle åka på attjobba lite extra).


Ne nu får det bli en påtår...........

Ovido - Quiz & Flashcards